HARI ANUGERAH CEMERLANG DAN KONVOKESYEN PASTI - 17.11.2019

Tahniah raykarl. Raykarl memang layak dapat keputusan yang baik sebab raykarl sendiri yang memang nak belajar. Tak suruh pun Raykarl belajar jugak. Kadang2 je Raykarl malas nak study. Biasalah. Kadang ada masa2 kita tak ada mood. Kadang-kadang je mak ayah luangkan masa. Seminggu sebelum exam baru mak ayah betul-betul focus ajar.

Sebenarnya dapat nombor satu ni taklah menentukan masa depan raykarl. Tapi mak ayah nak bagitau kalau kita buat sesuatu dengan bersungguh-sungguh kita mesti akan berjaya. Rasa seronok dan berbaloi kan bila kita penat2 belajar kita dapat ‘hasilnya’. Bukan untuk sapa2 untuk diri kita sendiri. Apapun ini baru permulaan. Jauh lagi perjalanan. Sebenarnya berjaya atau tidak, terpulang pada diri sendiri. Nak belajar atau tak. Jangan sesekali salahkan takdir yang kita ni dilahirkan memang tak bijak. Beza orang berjaya dan tak berjaya adalah USAHA. Cuma cepat atau lambat je kejayaan tu akan datang. Makanlah sepuluh kotak kismis, pil minda segala bagai, kalau tak usaha memang tak akan kemana. USAHA dahulu selebihnya berserah pada takdir.



Majlis Konvo buat di dewan Masjid Asy-Syarif Meru Klang. Pagi ni aku datang sorang je bawak Raykarl dan sorang abang dia dan adik. Wife plak ada kelas kat UiTM Shah Alam. Katanya lepas habis kelas 9.30 nanti akan naik Grab terus ke sini. Alhamdulilah wife and baby selamat sampai before majlis penyampaian. Sempatlah tengok moment2 yang berharga ni. Momen macamni sekali seumur hidup je rugi kalau terlepas.
Raykarl pakai jubah ni sebab awal tadi dia ada persembahan Kalam Jamaie.

Muka ada happy. 
Bergambar dengan 'atuk' (panggilan raykarl). Orang penting PASTI Sirajuddin selaku penyampai anugerah.
Ini pulak gambar konvo untuk semua murid pasti Tahun 6 yang tamat belajar di PASTI.
Bergambar dengan cikgu kesayangan Raykarl. Kalau petang balik ambik dia, ada je dia cerita pasal cikgu. Cikgu itulah, cikgu inilah. Apapun terima kasih cikgu atas segala ilmu yang dicurahkan. Terima kasih banyak-banyak. 

Gambar last gi Sekolah PASTI. Rindu lepas ni nak hantar Raykarl kat sini lagi. Maklumlah dah jadi rutin selama ni.  So akhir kata terima kasih untuk semua pengurusan PASTI terutama kepada guru-guru yang pernah mengajar anak saya Muhammad Raykarl selama dua tahun belajar di sini. Minta maaf andai ada salah dan silap.













Comments

Popular Posts