TB - LEPAK2 KAT GAMUDA GARDENS KUANG SELANGOR

Terlebih dahulu Selamat Tahun Baru 2020. Pagi2 dah bukak tingkap, Nak tengok kot2 ada kereta terbang lalu depan rumah atau bangunan2 futuristik depan rumah aku yang macam aku lukis zaman sekolah dulu. Maklumlah 2020 kan. Tapi..???.Lupakanjelah ye.

Apapun hari ni cuti. Public holiday. Tapi aku gi ofis jap. Ada benda nak satelkan. Kejap je kul 10 dah balik rumah. So memandangkan lepas tu  tak de apa plan, kawan aku ni jemput lah datang rumah dia makan tengahari. Padalah kitorang dah lepak makan2 malam tadi. Kul 1 pagi baru balik. Kalau aku tak gi kerja pagi ni mau kul 3 baru balik. 


So lepas lunch rumah member aku ni dalam kul 5 kitorang gi sambung lepak pulak kat Gamuda Gardens. Aku pun first time dengar tempat ni. Tapi cantiklah tempat ni walaupun belum 100% siap. Tempat ni sebenarnya taman dalam kawasan kediaman. 



So apa yang ada dalam taman ni adalah playgroud kanak-kanak macam pic atas tu. Besar dan agak unik palyground2 kat sini. Pas tu ada trek berbasikal, menara tinjau dan fasiliti utk senaman. Tapi sebelum nak sampai semua tempat ni, kena jalan kaki lah dalam 10 minit camtu dari tempat parking.


Flying Fox mini ni antara yang rare dalam taman ni. Beratur budak nak main. Budak je ye boleh naik. Tapi yang kecik2 dalam 4 tahun tu bahaya sikit. Kena ada yang standby jaga kat hujung trek tu, takut tercampak. Dia punya brek, masyaAllah, boleh tercampak budak kalau tak pegang kuat2. 












Ni pun port yang best jugak untuk berkelah. Ngadap tasik. Sejuk je view petang2 ni.

 







So, hari pun dah makin gelap. Sok pulak dah start nak sekolah. Moh le kita balik..Next time boleh lah repeat.

Comments

Popular Posts