TUNTUTAN INSURANS CERMIN KERETA

Cermin kereta anda retak? pecah?. Ada insurans cermin? Ada?
Cam iklan lah pulak kan. Alkisahnya cermin depan kereta aku ni retak. Panjang gak lah. Sakit plak mata tengok retak ni hari2. Dekat sebulan jugaklah. Ni citer tahun lepas lah ni 2019, baru sempat nak story. 

Cermin retak ni katanya kalau lama dibiarkan retak tu akan melarat. Betul ke?. Apapun, sebelum bertambah panjang retak tu and yang lagi penting sebelum tempoh insurans cermin kereta aku ni tamat baik aku ganti cermin baru. Kalau tak sia2 je aku tambah bayar untuk cover cermin kereta. Sebenarnya kalau cermin retak  ni ada 2 option, samaada nak repair atau tukar.Tapi aku pilih untuk tukar je lah.Benda boleh tukar buat apa nak repair kan.

So step pertama, kenalpasti kita  guna insurans apa. And then google senarai kedai baiki cermin yang menjadi panel kepada insurans yang kita ambik. Boleh je guna workshop yang bukan panel, tapi dari survey yang aku baca, katanya agak leceh sikit. So bila dah dapat, carilah yang paling hampir n senang kita nak pergi. So dari banyak2 bengkel yang ada dalam list, aku pilih Nizam Autoglass Enterprise. Dari komen2 yang aku baca service diorang pun ok.


So bila sampai sana, aku terus bagitau nak tukar cermin. Nanti diorang akan minta salinan insurans sebab nak confirmkan insurans korang ada tak cover cermin sekali. Kalau semua ok,  bengkel akan minta isi form n minta kad pengenalan. Alhamdulillah dalam 1 jam setengah camtu siap. Services pun ok puas hati.
Alhamdulillah, sib baik kitorang ada ambik insurans cermin. Kalau tak mau terbang duit. Kena plak dekat2 anak nak masuk sekolah ni.





Comments

Popular Posts