IBU KECEWA ANAK CUMA DAPAT 4A

sumber : mynewshub
Apada. Anak dapat keputusan bagus pun merungut. Yang paling teruk pergi share kat facebook plak tu. Aisshh. Perlu ke benda cenggini bagitau semua orang?. Apalah perasaan anak tu kalau dia tau. Ok lah tu dapat 4A dan kedudukan no.7. Ni sekali aku baca, dia ni nak luahkan perasaan ke, nak bangga, nak bagitau yang anak dia tiap2 tahun naik pentas. Hmm. Nak tanya jugak. Mama budak ni dapat berapa yer dulu masa UPSR?. Harap2 bagus lah.

Lagi satu kita sebagai parent kat sini, janganlah merungut penat lelah kta mendidik dan mengungkit ungkit apa yang kita dah bagi kat anak-anak. Memberi pendidikan kepada anak adalah salah satu tanggungjawab ibu bapa.

Apa pun Tahniah dik. Relaks la. Baru UPSR. UPSR bukan segala-galanya. Jangan risau. Kalau adik minta kerja dah besar nanti, diorang tak akan tanya pun UPSR adik dapat berapa. Perjalanan masih jauh. Yang dah lepas biarkan. Usaha lagi untuk SPM nanti. Ada Master, Ijazah, Diploma, SPM apatah lagi UPSR bukan penentu kejayaan masa hadapan. Ramai tokoh yang berjaya kat dunia ni tanpa apa-apa kelulusan pun. Namun jika cemerlang ia dikira bonus. Yang mendapat 5A UPSR belum tentu berjaya di masa hadapan dan yang 5D UPSR belum tentu akan gagal dalam hidup. Yang penting jadi orang yang berguna dan tak menyusahkan orang lain.

Comments

Popular Posts